Godis, godis

Utanför mitt kontor står nog världens största skål med godis!!
Jag är inte alls speciellt sugen på godis (som tur är), inte så här tidigt på morgonen. Men jag vet att mina händer kommer smyga dit mer än en gång efter lunchen! Och jag är helt säker på att skålen kommer vara tom innan julen!


Läser på Aftonbladet om julens "kalorifälla".
Aladdinasken är självklar i många svenska hem kring jul, men det är lätt att äta för mycket.

- Ett bra tips är att bara äta de bitar du verkligen gillar.

Nehe?? Man sitter inte precis och äter dom bitarna man inte gillar! Likör-pralinerna blir alltid kvar och så börjar man med det "undre lagret" istället. Man äter ju bara under julen. Fast jag är mer för ljus choklad, så helst av allt äter jag Paradis. Och jag gillar ändå bara 3 sorter, så det spelar väl ingen roll.

Mest poppis:
1. Gräddnougat
2. Trillingnöt
3. Pärlnougat
4. Höstnougat
5. Körsbär i likör

Fetast:
1. Höstnougat. Cirka 67,6 kalorier
2. Gräddnougat. Cirka 62,4 kalorier
3. Pärlnougat. Cirka 62,4 kalorier

Smalast:
1. Trillingnöt, cirka 36,4 kalorier
2. Ägglikör, cirka 41,6 kalorier
3. Trofénougat, cirka 46,8 kalorier
4. Likörtryffel, cirka 46,8 kalorier

image74

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0