tredje advent

Tredje advent och bara en vecka kvar till julafton! Det känns inte riktigt som det eftersom det inte är någon snö, bara kyla. Förhoppningsvis kommer snön snart!! Bara det är snö på julafton så kommer det kännas som jul.

Dagen har tillbringats mestadels hos mamma. Tvättmaskinen här var trasig och man måste ju ha lite rena kläder, så jag fick låna tvättmaskinen där samtidigt som jag gjorde en lite tur på stan med mamsen, ännu fler julgranskulor blev det! Nu är det bara julgransfot som saknas, och så en julgran då... Men på lördag morgon ska jag iväg och hugga mig en gran, yesbox!


Igår så krånglade det självklart när jag skulle göra julkorten. Först så fanns det inte tillräckligt mycket papper att köpa, och det finns bara en affär öppen på lördagar (som säljer just dem), men de jag hittade fick räcka till en början. Sen på kvällen när jag skulle börja dona så var "kristyr" pennan borta!! Helt försvunnen! Men jag fick göra det bästa av situationen och fixade till det ändå. Och det blev rätt bra, inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Så nu är nästan alla julkort skickade, man kan ju skicka julkort fram till den 20:e december med vanliga frimärken, så resten hinner jag nog med.


Förra årets pepparkakshus



Mycket snö julen 2005

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0