Giraffer och krokodiler

Det var kallt i morse, 8 minus grader! Men på med dubbla strumpbyxor bara så kunde jag ha kjol :)
Var latare än man kan bli i morse, jag fick skjuts till jobbet...Herregud! Det tar max 5 minuter att gå! Men J hade bil, och han behövde hjälp med att skrapa rutorna och därför blev jag sen. (Dålig ursäkt till bilfärden).

De få gånger jag & J har bil så far vi fram och tillbaka runt hela Hudik. Det är ju inte världens bästa utbud på lilla ICA som ligger bakom huset, så när man får chansen tar man sig självklart till Kvantum och fyller på med allt som finns och lite till. Det blev mycket julgrejer; glögg, julmust, pepparkaksdeg, kryddor mm. Sen fylldes pyssel-förrådet på inför julen :) Och en liten runda på stan för att kanske hitta någon julklapp, men det blev några ljus och en CD-skiva istället.

Jag försöker hitta lite annorlunda pepparkaksformar, det finns många fina på Formina , men jag har ingen lust att punga ut 120 kr (som är minsta ordersumman), och dessutom behöver jag inte 9 stycken heller.
Indiska har annars väldigt fina formar, men de verkar lite svårt att hålla kakorna hela när formerna är lite konstiga.
 Så jag får nog leta vidare... Någon som har några tips?



Dags att lägga lite kraft på dagens arbete nu :) Men det är onsdag, så det känns bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0