A piece of happiness

Så blev det ännu en förlängning på Hiab, fram till semestern v.28 denna gång. Och jag tackar och bockar för jag trodde verkligen inte att jag skulle få någon förlängning i dessa tider.
Så jag är mer än lycklig då jag vet att jag får in lite kosing fram till hösten då studier väntar (om jag kommer in vill säga?) och jag kan spara ihop lite inför den så kallade "nudel-perioden".
Nej, men det är skönt att veta att man får in pengar och att veta att man slipper gå till arbetsförmedlingen direkt när man kommer hem från resan, jag gissar på att det inte bara är en person som behöver jobb efter nyår...

I morgon tar jag ledigt från jobbet för en shoppingdag á la Sundsvall med käre Johan. Julklappar står på listan samt ett soffbord och lite prylar till mig själv!! Vet fortfarande inte hur stor ryggsäck jag ska köpa, har köpt en 28 liters "utflykts-ryggsäck", men sen då? Räcker en 50 liters kanske?
Nåja, köper jag en som inte blir bra kan jag ju alltid lämna tillbaka den. Men tips på storlek skulle inte skada!!!

Lussebullarna vi bakade i lördags är slut!! Det blev inte så jättemånga, och så har vi haft besök som bjudits på de goda gula bullarna, och så slinker det ner en till kvällsfika. Så jag får väl nöja mig med pepparkakor ikväll då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0