Älskade hatade måndag

Det är skönt att jag oftast är rätt pigg på måndag morgon när jag ska upp, men sen blir det segare och segare ju längre dagen går. Hade helst av allt legat kvar under täcket och sovit vidare. Men så är det inte, och jag måste passa på att jobba lite övertid också när J har åkt iväg igen, så jag kan få vara lite ledig framöver. För v.10 bär det av till Åre!


Helgen har varit rätt lugn. Men den hade kunnat börja bättre, chefen bestämde sig för att ha öppet lite längre på fredag kväll. Så det blev 2 ½ timmar extra för mig, och jag som hade längtat efter att få komma hem!

På lördagen åkte jag, Caroline & Johan x2 upp till Sundsvall för att köpa nya skid-/snowboard kläder. Men icke! 3 av 4 kom hem tomhänta.

När tänker butikerna slänga bort alla rea grejer? Skicka iväg kläderna till något land i Afrika och ta in nya kläder istället!

Så det blir nog ännu en shopping resa när J kommer hem igen.


Det var meningen att jag skulle bjuda ut min kära man på middag på kvällen. Som en liten kompensation för att jag har jobbat varje dag sen han kom hem. Men hela helgen har det varit nåt galet med min mage. Så det kändes dumt att slösa bort en trevlig middag på att jag ska sitta och gnälla, så vi tog och gjorde en pizza hemma och kollade på film hemma istället.


Igår tog vi och städade ut julen, och sen en rejäl promenad i det underbara vinter vädret. Undra hur länge vinter vädret stannar kvar den här gången.


Lunch time!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0