Djävulsöronen

"Ouuuj!, dy har vari häer mikkket ser ja"
Det var så Dr.Jamal sa när han kollade historiken på öronmottagningen.
Första gången var en öroninflammation -96, då jag fick rör i båda öronen.
Sen gick det ungefär 2-3 år innan jag behövde komma dit igen, sen var det kört.
Jag har besökt Dr.Larsson 1-2 gånger per år sen dess. Men när jag fick inflammation i öronen 7 gånger under en 2års period så fick jag (och Dr.Larsson) nog och det fick äntligen bli en operation för att "täppa till" hålet.

Eftersom Ahmed (jag ska A L D R I G mer gå till honom) sa att min yrsel berodde på mina öron och försökte grejja det själv utan att lyckas, så fick jag ta och gå till öronmottagningen för lite proffsigare hjälp.
Självklart får man en läkare som inte förstår vad man säger och knappt förstår svenska så bra. Och för det 3 minuter långa besöket får man punga ut 300 kr. Det är dyrt att vara sjuk. Som tur är så har jag inte haft någon mer inflammation i något öra efter operationen förra julen. För då jäklar hade jag blivit pank!!!

Så jag får väl se om det var örat (balansnerven) som är felet till att jag är så jäklar yr och att mina ben går av sig själv ibland.


En skål med glass och jordgubbar nu tack! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0