Mycket handlar om pengar...

Jag känner att den här veckan kommer bli oerhört lång! Men i morgon tänkte jag bara jobba 2 timmar och ta ledigt resten av dagen, eller jag är nästan helt säkert iallafall. eller, jag vet inte...
Johan vill ha shopping sällskap i Sundsvall, jag skulle behöva en hel del nya kläder jag med! Men det finns för- och nackdelar med att åka dit.

Fördelar:
1. Min garderob ekar av kläder. Iallafall av kläder jag vill använda.
2. Det är rea, så man kan hitta något fynd. Även om jag inte har hittat någonting på rea någonsin så hoppas man ju alltid.
3. Sundsvall är bra mycket roligare att shoppa i än Hudiksvall, man behöver mer än 30 minuter på sig i S-vall för att gå igenom alla butiker och kolla noga på allt som finns.
4. Johan är bäst att ha med sig när man ska köpa nya kläder!
5. Det vore skönt att vara ledig, det finns ju ändå inte mycket arbete här...


Nackdelar:
1. Jag ska betala resan till far-far-away senast nästa måndag och jag kan inte direkt påstå att biljetterna var über-billig
2. Jag måste försöka spara lite pengar till dess, ja det är låååångt kvar.
3. Det finns ju en till resa (också far-far-away) som är nästan bokad och klar, och den blir av i september isf, där behöver jag också ha plånboken så fet som möjligt, för där läre det bli en del shopping. Och till september är det inte särskilt lång.
4. När det är rea finns det sällan nya snygga kläder, bara tjafs som dom hittat längst in i lagret. Rea innebär hemsk oordning också, och är det inte ordning och reda så ger jag upp när jag kommer in i butiken.


Kanske lutar det mer åt att jag stannar hemma?
Jag behöver nog pengarna mer än nya kläder just nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0