Tröga tisdagar

Den här dagen går långsamt, men tisdagar brukar vara lite värre än måndagar på nåt sätt. Man längtar tillbaka till helgen och inser att det är flera dagar kvar att arbeta innan man får vila.
Sen snurrar tusen funderingar och planeringar om lägenheten. Och när ska vi hitta en soffa??

Funderar på att köpa en IKEA soffa, suck... Men det finns ju att köpa snygga soff-överdrag att pimpa soffan med på bemz, och det blir ju trots allt billigare än den där favoriten på Mio...


Ikeas Tomelilla med överdrag från Bemz

Vi får se hur det blir med soff delen. Man vill ju gärna hitta den soffan som finns i huvudet, och inte bara köpa en soffa för att man vill ha en soffa på en gång.

Så gott folk, det blir nog inget stort kalas till helgen med tanke på hur det ser ut i lägenheten. Men kanske nästa helg :)

Kalas ja... Det finns en tok lång to-do-list inför helgen.

1. Vardagsrummet är som en enda stor flyttkartong (eftersom vi inte har några möbler där), så jag måste försöka packa upp det mesta innan helgen.

2. Städa ur lägenheten på Bergsvägen, skura och så. Tur jag har sån snäll mamma som mer än gärna hjälper till med det.

3. Baka, baka och baka. Det ska såklart finnas sju sorters kakor när man fyller år.

4. Hinna med minst 2 träningspass och någon promenad med Linnea L eftersom förra veckan gick åt till att flytta och åka skidor (som å andra sidan var en rejäl träning ändå)



Nej nu blir det lite tidigare hemgång för min del om jag ska hinna med dagens måsten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0