Nu så...

Igår rensade vi sovrummet, skruvade isär sängen (som kanske ska målas om) och bäddade i vardagsrummet istället.

En vägg rensades på tapeter, och jäklar säger jag bara...
Man får ju ofta mer arbete än vad man tänkt sig från början.

5 lager tapet fanns det, så det tar ett tag att riva bort det.
Ett jättehål i betongväggen, och hur har dom "lagat" det då? Jo, med att proppa in hushållspapperstussar i hålet!! Hur bra är det?? Så det ska lagas på något vis....
Massor av småhål som inte har spacklats, bara satt upp en ny tapet....
Isoleringsväggen på 5 cm som dom har gjort av spånskiva sitter inte fast i golvet och och taket, bara i mitten på väggen. Plus att dom inte har spacklat skarvar och skruvhål... Sen hade dom ju gjort en "jättebra" lösning på kontaktutaget. Så den ryker!

Jag ska lägga upp bilder på omvandlingen...

Så nu bor vi i en etta där en 2½meter lång soffa, soffbord, en 1,40:s säng, barbord, byråer, tv-bänk och sängramen (i delar) trängs... Men det är lite mysigt :)
Speciellt nu när man kan somna till tv'n!! För det är det bästa jag vet.
Föresten så MÅSTE vi köpa en tv till sovrummet! för jag får inte längre se på City akuten för nu är det nya avsnitt av 2½ man (som ifs är det roligaste som finns), men ändå.... Vi måste ha två, såärebara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0