Veckans första dag

Måndag och det känns brabra, det är ju kortvecka för mig för sen drar jag på semester! Fick information av arbetskollegor, som nyss kommit hem därifrån, om att det var runt 30 grader varmt (!!) Så jag lämnar verkligen höstkläderna hemma! Har bestämt mig för att ENDAST packa med ombyte för dagen vi kommer fram (en sightseeing outfit och en outfit till kvällen) samt necessären, bra promenadskor och någon bok. Sen ska resten inhandlas där J Låter väl bra?


Gårdagen var lugn. Vaknade klockan 9, tog med mig täcket och bäddade ner mig i soffan och kikade på Mysteriet på Greveholm i 4 timmar. Brabra, den bästa julkalendern som visats! Jag och syster hade det som dataspel och det var riktigt kul, men läskigt. Så vi vågade inte spela det ensam om det inte var mitt på dagen.

Efter att alla ha betat av alla 24 avsnitt gick jag och J på en promenad runt östra slingan, gräsmaln med målet hemma hos Patrik för att provsitta hans nya soffa och fika lite. Sen försvann någon timme där och jag sprang hem för att hinna med ett pump pass. Extra skönt på helgen tycker jag.



I morgon ska det skrivas papper på banken och kontrakt över lägenheten. Tänk vad kul att vi ska köpa en lägenhet!  För några veckor sedan trodde vi verkligen inte det. Det ska bli så kul att få göra precis vad vi vill med den! Först ut är den bajsbruna tapeten i sovrummet, så jag ska stanna på Colorama på vägen hem och kika lite.


Fikatajm


Kommentarer
Postat av: Amanda

http://amanddaj.blogg.se/2008/september/tavling-vinn-ett-navelsmycke.html#comment



Var gärna med och tävla om ett navelsmycke i min blogg :)

2008-09-15 @ 16:54:52
URL: http://amanddaj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh vad härligt med semester och lägenhet!!! Måste kännas helt underbart! :D Beräknat kläckningsdatum är den 4:e november så det börjar dra ihop sig. Spännande. :D Ha en härlig kväll! Kram

2008-09-15 @ 19:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0