Lycksele-weekend

Min kära pappa (som fyller år i morgon) bjöd på en weekend-resa till Lycksele och Hotell lappland.
Vi åkte dit på fredag efter jag slutat skolan och checkade in i våra fina rum (med bastu!) och åt god middag.
Det var ett väldigt trevligt, stort hotell som låg intill älven. Väldigt tjusigt. Speciellt när vi äntligen fick se solen, efter några veckors uppehåll! Det gjorde hela helgen mycket trevligare.
Vi hade det trevligt, åt god mat, promenerade runt i Lycksele, badade i spa-anläggningen, unnade mig en härlig ansiktsbehandling. Och så fick vi se när 1000 personer kom och dansade till Larz Kristerz, som var lördag kvällens underhållning. Det där med styrdans har aldrig intresserat mig, mest fascinerad över alla människor som var där för dansen. Så fort första gitarr-ljudet hördes släppte 100 personer sina bestick och slängde sig på dansgolvet, där dom blev hela kvällen! Jag var livrädd för att någon skulle bjuda upp mig, jag avskyr sån dans! Men jag lyckades hålla mig ifrån alla svettiga karlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0