Slask Söndag och julklappasfunderingar

De stora härliga snöflingorna som singlade ner så fint igår kväll är borta.  Vaknade på morgonen av att regnet piskade på fönstret.
Morgonen var så härlig som en söndagsmorgon ska vara, ligga och slappa i soffan och äta frukost framför tv'n :) Man vill inte göra så mycket mer i det väder som varit.
Jag och Emma tog oss ändå ut på en timmes promenad i snöslasket, och det kändes bra att ha rört på sig.
Efter promenaden gick vi till Skogis för en söndagsfika, vilket var mycket trevligt. Gott fika och massor med människor. Får bli tradition det där tror jag nog bestämt.
Vi satt och klurade lite på vad man kan göra för julklappar själv och ge bort, det finns ju massor med roliga saker som man kan göra, och fina blir de också. Man måste ju vara ekonomisk när man är student!
Förra året fick mina små kusiner en varsin tavla med deras namn på. Och det uppskattades, så jag har tänkt göra något sånt i år med. Men vi har inte riktigt de verktyg med oss hit som behövs för att göra tavlor. Så något annat får det bli.
Så nu har jag suttit en stund på nätet och letat efter inspiration till julklapparna, och jag har några idéer :)
Tavlorna som jag och min syster gjorde till våra små kusiner förra året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0