Mitt 2009

Januari:
Jag tog ledigt från mitt jobb, packade en stor ryggsäck, lämnade Sverige och flög till andra sida jorden, Australien. Den bästa upplevelsen i mitt (då 20åriga) liv. Hoppas på att snart kunna åka tillbaka och utforska det storastora landet mer!
Februari:
Utforskade Australien. Stannade några dagar i HongKong på hemvägen, vilket visade sig vara en helt fantastisk stad. Åkte vidare och landade i Sverige i slutet på februari.
Började jobba igen.
Mars:
Började läsa Biologi på distans parallellt med allt jobb. Skidåkning i Åre. Jag fyllde år, J fyllde år, (men alla fyller väl år i mars?).
April:
Sökte till högskolan. Älskade våren. Underhölls av den årliga Big Comedy showen, denna gång i Gävle med kusin Josefin.
Maj:
Avslutade min distanskurs. Njöt av en väldigt solig och varm månad som försvann väldigt fort. Det var en väldigt ledsam och jobbig månad.
Juni:
Systeryster tog studenten och var snyggast av alla på studentbalen. Åkte båt. Jobbade massor, massor.
Juli:
Tisdagskvällarna spenderade på Sigge Hill´s Jukebox, många bra (och mindre bra) artister. Åkte till kusin Johanna i Umeå, kollade på min & J's blivande studentlägenhet, tackade JA till den (fastän vi var var osäker på om vi skulle komma in på skolan). Hade tre korta semesterveckor. Fick besök av Eva & Mike från Australien, sååå nice! Renoveringen blev äntligen klar!!!
Augusti:
Tackade ja till min plats på tandhygienistutbildningen i Umeå! Åkte tur-returresa till Stockholm för att lämna mamma med sambo vid den nyinköpta segelbåten som de seglade hem. Var på en galen kräftskiva. Slutade jobbet, hela två år tillbringade jag där. Packade, rensade och slängde & packade ännu mer inför flytten, som gick den 24:e augusti!
September:
Började på tandhygienistutbildningen, lärde mig hur en tand ser ut och en massa andra tidigare okände saker inom odontologin ;) Lärde känna flera härliga människor.
Oktober:
Hade min första tenta på högskolan, någonsin. Fick besök av pappan. Tog bussen "hem" till Hudiksvall. Var på high heel party, där man fick ett par gratis skor, med 13 cm hög klack!
November:
Köpte mig ett årskort på IKSU, för att mitt samvete för allt godisätande skulle minska. Pappan fyllde 45 och bjöd med familjen till Hotell Lappland i Lycksele för en härlig spa-helg, där fick vi även se Larz Kristerz (jag har väldigt svårt för dansbandsmusik).
December:
Åkte "hem" till Hudik för att göra fältstudier i fyra dagar på folktandvården. Fick äntligen träffa min kära syster efter hennes tre månader i Kalifornien. Firade jul flera dagar, åt mat och godis mest hela tiden. Avslutade året med att se fyrverkerier och fira in det kommande året, 2010.

Året 2009 var i det stora ett helt underbart år med oförglömliga minnen, mycket skratt och nya vänner, men även många jobbiga stunder och motgångar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0